Державна інспекція енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії України (Держенергонагляд) інформує
Консультації міністра юстиції України Павла Петренка
Анонс подій
17.01.2018
08:00 - Особистий прийом громадян заступником голови райдержадміністрації Польохою О.І. Особистий прийом громадян заступником голови райдержадміністрації Польохою О.І. Організатор:Загальний відділ апарату райдержадміністрації Час проведення:17.01.2018 08:00 Місце проведення:Громадська приймальня
14:00 - Засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам Засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам Організатор:Управління праці та соціального захисту населення Час проведення:17.01.2018 14:00 Місце проведення:УПСЗН каб.№ 2
14:00 - Проведення громадського обговорення з питання створення Петропавлівської об'єднаної територіальної громади Проведення громадського обговорення з питання створення Петропавлівської об'єднаної територіальної громади Організатор:Керівник апарату райдержадміністрації Кубрак О.О Час проведення:17.01.2018 14:00 Місце проведення:Піщанська ЗОШ І-ІІІ ст.
18.01.2018
08:00 - "Гаряча" телефонна лінія за номером 5-15-16 "Гаряча" телефонна лінія за номером 5-15-16 Організатор:Управління праці та соціального захисту населення Час проведення:18.01.2018 08:00 Місце проведення:УПСЗН каб.№ 2
09:30 - Нарада заступників керівників ЗНЗ з виховної роботи. Нарада заступників керівників ЗНЗ з виховної роботи. Організатор:Відділ освіти Час проведення:18.01.2018 09:30 Місце проведення:Відділ освіти
19.01.2018
день - Спортивні змагання на відділеннях районної ДЮСШ, присвячені Дню Соборності України Спортивні змагання на відділеннях районної ДЮСШ, присвячені Дню Соборності України Організатор:Районна ДЮСШ Час проведення:19.01.2018 (протягом дня) Місце проведення:Спортивні зали ЗОШ району
08:00 - Виїзний прийом громадян першим заступником голови райдержадміністрації Дроботом А.Д. Виїзний прийом громадян першим заступником голови райдержадміністрації Дроботом А.Д. Організатор:Загальний відділ апарату райдержадміністрації Час проведення:19.01.2018 08:00 Місце проведення:с.Смородьківка
10:00 - Нарада з головними агрономами сільгосппідприємств щодо стану озимих культур та особливості їх перезимівлі Нарада з головними агрономами сільгосппідприємств щодо стану озимих культур та особливості їх перезимівлі Організатор:Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації Час проведення:19.01.2018 10:00 Місце проведення:Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації
11:00 - Патріотична година «Соборна Україна – навіки єдина» Патріотична година «Соборна Україна – навіки єдина» Організатор:Відділ культури і туризму райдержадміністрації Час проведення:19.01.2018 11:00 Місце проведення:Міський терцентр
Докладніше
Пошук
Посилання




 














Сайт | Архів сайту | Документи скасовані у 2016 році | Відділ економічного розвитку РДА | Інформація про виконання Програми підтримки розвитку малого підприємництва в Куп'янскому районі на 2011-2012 роки | Інформація про виконання Програми підтримки розвитку малого підприємництва в Куп'янскому районі на 2011-2012 роки за 2011 рік
Інформація про виконання Програми підтримки розвитку малого підприємництва в Куп'янскому районі на 2011-2012 роки за 2011 рік

Інформація про виконання Програми підтримки розвитку малого підприємництва в Куп'янському районі на 2011-2012 роки за 2011 рік

 

На сьогоднішній час мале підприємництво є невід'ємною складовою ринкової економіки, що сприяє вирішенню цілого ряду економічних та соціальних проблем суспільства. Зважаючи на таку роль малого бізнесу держава здійснює його всебічну підтримку. Реалізація державної політики розвитку малого підприємництва відбувається шляхом впровадження Програми підтримки розвитку малого підприємництва.

Програма підтримки розвитку малого підприємництва в Куп’янському районі на 2011 – 2012 роки розроблена відповідно до Законів України „Про державну підтримку малого підприємництва”, „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, „Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні”.

Протягом 2011 року робота районної державної адміністрації спрямовувалась на виконання заходів Програми. Аналіз результативності виконання якої свідчить про відстеження позитивної динаміки змін цільових показників розвитку малого підприємництва у Куп'янському районі.

Станом на 01.01.2012 року кількість підприємців - фізичних осіб по району становить 1040 осіб. Юридичних осіб - 164 одн. В розрахунку на 10 тис. наявного населення кількість малих підприємств складає 12 одиниць.

Зважаючи на сповільнення темпів розвитку підприємницьких структур у 2011 році можна побачити незначні тенденції до зменшення кількості зареєстрованих підприємців. Так, станом на 01.01.2012 року було зареєстровано 71 фізичну особу-підприємця та 11 юридичних осіб, тоді як протягом всього 2010 року здійснили процедуру реєстрації 93 фізичні особи-підприємці та 3 юридичні особи.

У свою чергу зменшення чисельності зареєстрованих суб'єктів підприємницької діяльності не мало негативного впливу на стабільне зростання бюджетних надходжень від діяльності підприємств малого бізнесу. За даними державної податкової адміністрації надходження до бюджетів усіх рівнів, сплачених суб’єктами малого бізнесу Куп'янського району станом на 01.01.2011 року становлять майже 11,1 млн.грн (станом на 01.01.2010 — 6,7 млн.грн.). Частка надходжень від діяльності малого підприємництва в загальному обсязі бюджетних надходжень становить 61,9 % (в 2009 році 30 % ).

Середньомісячна заробітна плата найманих працівників малих підприємств станом на 01.01.2011 року складає 1171 грн., або 109,3 % середньообласного показника.

Фінансовий стан малих підприємств у 2010 році також мав тенденцію до покращення. Так, якщо у 2009 році фінансовий результат малих підприємств становив майже 8,7 млн. грн. прибутків, то за 2010 рік сума отриманих прибутків складає 25,8 млн.грн. Доля збиткових підприємств зменшилась з 28,3 % у 2009 році до 27,3 % у 2010 році.

Зросла їх питома вага і у загальнорайонному обсязі реалізованої продукції з 35,6 % у 2009 році до 39,6 % у 2010 році.

Обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг) збільшився і становить 61,1 млн. грн. проти 54,1 млн.грн. у 2009 році.

Значний внесок малих підприємств і у вирішенні проблеми зайнятості. На сьогоднішній день на малих підприємствах працює 1378 чол., в тому числі: у юридичних осіб — 1095 чол.; у фізичних осіб — 283 чол. За останній рік кількість зайнятих працівників на підприємствах малого бізнесу збільшилась на 140 осіб, або на 11,3%.

З метою подолання адміністративних бар’єрів, забезпечення безперешкодних умов для державної реєстрації суб’єктів підприємництва, отримання дозволів на відкриття підприємницької діяльності, удосконалення роботи налагоджено роботу державного адміністратора райдержадміністрації та державного реєстратора райдержадміністрації. Протягом 2011 року до дозвільних органів звернулося 45 суб'єктів господарювання. Кількість виданих документів дозвільного характеру — 5, кількість зареєстрованих декларацій — 6, кількість наданих консультацій — 45.

Незважаючи на прояви фінансової кризи у 2011 році було збережено мережу підприємств торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування населення. Так, торговельна мережа району станом на 01.01.2012 року налічує 93 магазини та 15 кіосків з торговельною площею 4,6 тис.кв.м. У галузі ресторанного господарства працює 9 приватних підприємств громадського харчування в яких налічується 462 посадкових місця. Крім того, торговельні послуги здійснювали 34 підприємства побутового обслуговування (з них 2 були відкриті у 2011 році, а саме: перукарські послуги (Петропавлівська сільська рада), ритуальні послуги (Пристінська сільська рада).

В той же час сфера побутового обслуговування, не зважаючи на своє кількісне зростання, потребує посиленої уваги. На сьогодні відсутня мережа побутового обслуговування на території 10 сільських рад. В районі відсутнє виїзне побутове обслуговування. Діюча мережа підприємств побуту не дає населенню можливості одержувати соціально необхідні види послуг за місцем проживання.

З метою соціальної підтримки незайнятих осіб, розвитку їх підприємницької діяльності міськрайонний центр зайнятості організовує професійне навчання безробітних за професіями, що дозволяють відкрити власну справу. Протягом 2011 року відповідну підготовку для започаткування власної справи пройшли 14 осіб. Також 251 особа пройшла професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації. За рахунок надання міськрайонним центром зайнятості дотацій роботодавцям на створення додаткових робочих місць у 2011 році було створено 16 додаткових робочих місця для жителів району.

Підприємницький потенціал дав можливість створення нових додаткових робочих місць. Так, на виконання Програми зайнятості населення міста Куп'янська та Куп'янського району на 2010-2011 роки протягом 2011 року було створено 257 нових робочих місць, що складає 75,4% річного завдання. В тому числі у юридичних осіб — 58 місць, у фізичних осіб-підприємців — 128; зареєстровано фізічних осіб-підприємців — 71.

Різновидом ресурсної підтримки малого підприємництва є залучення його суб’єктів до участі у тендерних торгах за рахунок бюджетних коштів. В районі в бюджетних установах діє два тендерних комітети, якими в звітному періоді проведено 14 процедур закупівель з урахуванням частин предмета закупівлі на закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти. В тому числі 2 - по запиту цінових пропозицій, 5 - відкриті торги та 7-закупівлі в одного учасника. Для участі в торгах подали свої пропозиції 20 постачальників. За результатами тендерних торгів переможцем визнано 10 постачальників. Загальна сума коштів (фактичні видатки) за укладеними договорами у звітному періоді склала 2858,1 тис.грн .

З метою ресурсного забезпечення потреб малого бізнесу в районі створено базу даних приміщень, що не використовуються та можуть бути здані в оренду підприємцям. База постійно поновлюється та коригується. Загальна площа приміщень, переданих підприємцям у власність становить 6468,6 м2, в оренду – 8311,6 м2.

Протягом 2011 року проведено п'ять засідань комісії з питань розвитку малого бізнесу в Куп'янському районі, на яких розглянуто ряд проблемних питань в даній галузі діяльності та проведено аналіз стану розвитку підприємництва в районі. З метою залучення суб’єктів підприємницької діяльності до участі у формуванні державної політики у сфері підприємництва та на виконання постанови КМУ від 21.05.2009р. № 518 “Про утворення місцевих та регіональних галузевих рад підприємців” діяли районна рада підприємців з питань торгівлі та районна рада підприємців з питань сільського господарства, які відповідно до постанови КМУ від 18.05.2011 № 526 “Про утворення регіональних рад підприємців в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі” були скасовані.

Для налагодження контакту як з підприємцями, так із споживачами щомісяця першої середи працює телефонна «гаряча лінія»,

Разом з тим, слід зазначити, що підприємництво як самостійне соціальне - економічне явище, існує і розвивається з безліччю проблем.

Для малого бізнесу характерним залишається прийом працівників без оформлення, а також штучне заниження фактично виплаченої заробітної плати, шляхом виплати її частки в «конвертах». І в результаті, працівник не має можливості при хворобі отримати лікарняні, відпускні та інші соціальні виплати.

З метою легалізації тіньової зайнятості та контролю щодо дотримання суб'єктами підприємницької діяльності — фізичними особами вимог трудового законодавства створено робочу групу з легалізації робочих місць (розпорядження голови Куп'янської райдержадміністрації від 10.08.2010 № 311 “Про створення робочої групи з легалізації робочих місць”), якою було перевірено 74 суб'єкти господарювання щодо стану укладання договорів з найманими працівниками. З них у 27 роботодавців виявлені порушення (без оформлення трудових відносин працювало 27 осіб). За даними перевірок проведено 10 засідань робочої групи з легалізації робочих місць за результатами яких 26 робочих місць було легалізовано, по 2 суб'єктам підприємницької діяльності були направлені матеріали до територіальної прокуратури та по 1 суб'єкту підприємницької діяльності до територіальної Державної інспекції праці в Харківській області.

В умовах фінансової нестабільності актуальною проблемою є недостатність ресурсного забезпечення, відсутність дешевих банківських кредитів для суб’єктів малого підприємництва. На сьогоднішній день в Україні не запроваджені реальні та дієві механізми фінансово – кредитної підтримки суб’єктів малого бізнесу. Основним джерелом інвестицій досі залишаються власні фінансові ресурси суб’єктів. Шлях підприємців до банків залишається закритим. Фактичним місцем кредитування підприємців є кредитні спілки. В той же час умови кредитування, які пропонуються кредитними спілками на сьогоднішній час залишаються для підприємців непосильними.

Відсутність в районному бюджеті доходів, що не враховуються при визначені міжбюджетних трансфертів, тобто «другий кошик» стримує практичне застосування механізму часткового відшкодування з місцевих бюджетів відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів. Передбачити інші джерела фінансування практично не можливо, так як районний бюджет дотаційний.

На сьогоднішній час проблемними питаннями розвитку малого підприємництва залишаються:

- велика кількість адміністративних бар'єрів у започаткуванні та розвитку підприємництва;

- державна фінансова підтримка малого підприємництва на сьогодні залишається більш декларативною, ніж реальною;

- суперечливість та нестабільність чинних нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб'єктів господарської діяльності;

- велика кількість контролюючих органів;

- територіальна нерівномірність розвитку малого підприємництва;

- великий розрив між зареєстрованими та реально діючими суб'єктами малого бізнесу;

- невпевненість підприємців у стабільності умов ведення бізнесу;

- невпорядкованість відносин власності;

- недобросовісна конкуренція;

- недостатній рівень професійної підготовки підприємців, недосконалість освітньої системи у сфері бізнесу;

- оплата праці працівників малого бізнесу, штучне заниження фактично виплаченої заробітної плати;

- прийом на роботу працівників без належного їх оформлення згідно вимог трудового законодавства, що негативно впливає на соціальні гарантії працюючих;

- недостатній рівень активності підприємницької громадськості в конструктивному діалозі з владою щодо вирішення проблемних питань здійснення підприємницької діяльності.

Окреслені проблеми є надзвичайно важливими та впливають на хід виконання Програми розвитку малого підприємництва. Подальший розвиток ситуації без активного сприяння, як на державному (дотація, компенсація відсотків за кредитами, забезпечення правового регулювання порядку проведення перевірок, удосконалення податкової політики), так і на місцевому рівні (подальше впровадження регуляторної політики, подолання адміністративних бар'єрів при здійсненні підприємницької діяльності) може привести до подальшого згортання малого підприємництва.

 

Начальник управління економіки районної державної адміністрації                                           Л.Мироненко

Переглядів: 2
Дата публікації: 09:43 30.01.2013
Версія для слабо- зорих