Державна інспекція енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії України (Держенергонагляд) інформує
Консультації міністра юстиції України Павла Петренка
Анонс подій
16.01.2018
день - Участь у ІІ ( обласному) етапі конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів - членів МАН (контрольна робота з біології, української мови, хімії, історії України та географії) Участь у ІІ ( обласному) етапі конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів - членів МАН (контрольна робота з біології, української мови, хімії, історії України та географії) Організатор:Відділ освіти Час проведення:16.01.2018 (протягом дня) Місце проведення:Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
день - Подання річної звітності закладів культури району Подання річної звітності закладів культури району Організатор:Відділ культури і туризму райдержадміністрації Час проведення:16.01.2018 (протягом дня) Місце проведення:Управління культури і туризму ХОДА
08:00 - Виїзний прийом громадян головою райдержадмініст­рації Ситником М.М. Виїзний прийом громадян головою райдержадмініст­рації Ситником М.М. Організатор:Загальний відділ апарату райдержадміністрації Час проведення:16.01.2018 08:00 Місце проведення:с.Лісна Стінка
09:00 - Прийом громадян в громадській приймальні з питань безоплатної первинної допомоги в приміщенні управління праці та соціального захисту населення Куп’янської райдержадміністрації Прийом громадян в громадській приймальні з питань безоплатної первинної допомоги в приміщенні управління праці та соціального захисту населення Куп’янської райдержадміністрації Організатор:Управління праці та соціального захисту населення Час проведення:16.01.2018 09:00 Місце проведення:УПСЗН каб.№ 4
13:00 - Проведення громадського обговорення з питання створення Петропавлівської об'єднаної територіальної громади Проведення громадського обговорення з питання створення Петропавлівської об'єднаної територіальної громади Організатор:Керівник апарату райдержадміністрації Кубрак О.О Час проведення:16.01.2018 13:00 Місце проведення:Ягідненська сільська рада
17.01.2018
08:00 - Особистий прийом громадян заступником голови райдержадміністрації Польохою О.І. Особистий прийом громадян заступником голови райдержадміністрації Польохою О.І. Організатор:Загальний відділ апарату райдержадміністрації Час проведення:17.01.2018 08:00 Місце проведення:Громадська приймальня
14:00 - Засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам Засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам Організатор:Управління праці та соціального захисту населення Час проведення:17.01.2018 14:00 Місце проведення:УПСЗН каб.№ 2
14:00 - Проведення громадського обговорення з питання створення Петропавлівської об'єднаної територіальної громади Проведення громадського обговорення з питання створення Петропавлівської об'єднаної територіальної громади Організатор:Керівник апарату райдержадміністрації Кубрак О.О Час проведення:17.01.2018 14:00 Місце проведення:Піщанська ЗОШ І-ІІІ ст.
18.01.2018
08:00 - "Гаряча" телефонна лінія за номером 5-15-16 "Гаряча" телефонна лінія за номером 5-15-16 Організатор:Управління праці та соціального захисту населення Час проведення:18.01.2018 08:00 Місце проведення:УПСЗН каб.№ 2
09:30 - Нарада заступників керівників ЗНЗ з виховної роботи. Нарада заступників керівників ЗНЗ з виховної роботи. Організатор:Відділ освіти Час проведення:18.01.2018 09:30 Місце проведення:Відділ освіти
Докладніше
Пошук
Посилання




 














Сайт | Архів сайту | Документи скасовані у 2016 році | Відділ економічного розвитку РДА | Інформація про виконання Програми підтримки розвитку малого підприємництва в Куп'янскому районі на 2011-2012 роки | Інформація про виконання Програми підтримки розвитку малого підприємництва в Куп'янському районі на 2011-2012 роки за 2012 рік
Інформація про виконання Програми підтримки розвитку малого підприємництва в Куп'янському районі на 2011-2012 роки за 2012 рік

Інформація про виконання Програми підтримки розвитку малого підприємництва в Куп'янському районі на 2011-2012 роки за 2012 рік

 

На сьогоднішній час мале підприємництво є невід'ємною складовою ринкової економіки, що сприяє вирішенню цілого ряду економічних та соціальних проблем суспільства. Зважаючи на таку роль малого бізнесу держава здійснює його всебічну підтримку. Реалізація державної політики розвитку малого підприємництва відбувається шляхом впровадження Програми підтримки розвитку малого підприємництва.

Програма підтримки розвитку малого підприємництва в Куп’янському районі на 2011 – 2012 роки розроблена відповідно до Законів України „Про державну підтримку малого підприємництва”, „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, „Про національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні”.

Протягом 2012 року робота районної державної адміністрації спрямовувалась на виконання заходів Програми, аналіз результативності виконання якої свідчить про відстеження позитивної динаміки змін цільових показників, збільшення кількісних та якісних показників розвитку малого підприємництва у Куп'янському районі.

Станом на 01.01.2013 року кількість підприємців - фізичних осіб по району становить 1044 особи. Юридичних осіб - 171 одн. В розрахунку на 10 тис. наявного населення кількість малих підприємств складає 26 одиниць.

В той же час, сповільнення темпів розвитку підприємницьких структур у 2012 році призвели до незначного зменшення кількості зареєстрованих підприємців. Так, станом на 01.01.2013 року було зареєстровано 66 фізичних осіб-підприємців, що на 5 фізичних осіб-підприємців менше, ніж у 2011 році; та 12 юридичних осіб, що лише на 1 юридичну особу більше ніж у відповідному періоді минулого року.

У свою чергу зменшення чисельності зареєстрованих суб'єктів підприємницької діяльності забезпечує зниження обсягу бюджетних надходжень від діяльності підприємств малого бізнесу. За даними Куп'янської ОДПІ Харківської області надходження до бюджетів усіх рівнів, сплачених суб’єктами малого бізнесу Куп'янського району станом на 01.10.2012 року становлять майже 17,3 млн.грн (станом на 01.01.2012 — 18,3 млн.грн.), з них фактичні надходження, сплачені суб'єктами малого бізнесу складають 2,1 млн.грн. (юридичні особи — 0,4 млн.грн., фізичні особи — 1,7 млн.грн.). Частка надходжень від діяльності малого підприємництва в загальному обсязі бюджетних надходжень станом на 01 жовтня 2012 року становить 12,4% (станом на 01 січня 2012 року — 12,6%).

Середньомісячна заробітна плата найманих працівників малих підприємств станом на 01.01.2012 року складає 1206 грн., або 94,7% середньообласного показника.

Фінансовий стан малих підприємств у 2011 році також мав тенденцію до покращення. Так, якщо у 2010 році фінансовий результат малих підприємств становив майже 25,8 млн. грн. прибутків, то за 2011 рік сума отриманих прибутків складає 71,9 млн.грн., що на 46,0 млн.грн. більше ніж у минулому році. Доля збиткових підприємств зменшилась з 27,3 % у 2010 році до 13,3 % у 2011 році. Чистий прибуток підприємств у 2011 році склав 71,5 млн.грн.

Обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг) малими підприємствами району збільшився і становить 141,1 млн. грн. проти 61,1 млн.грн. у 2010 році. Зросла їх питома вага і у загальнорайонному обсязі реалізованої продукції з 39,6% у 2010 році до 54,7% у 2011 році.

Протягом звітного періоду діяльність райдержадміністрації була направлена на забезпечення зняття зайвих адміністративних та регуляторних бар’єрів на шляху розвитку підприємництва, досягнення стійкої тенденції розвитку суб’єктів малого підприємництва, визначення пріоритетів щодо виконання державних орієнтирів розвитку малого підприємництва. Так, з метою подолання адміністративних бар’єрів, забезпечення безперешкодних умов для державної реєстрації суб’єктів підприємництва, отримання дозволів на відкриття підприємницької діяльності, удосконалення роботи налагоджено роботу державного адміністратора райдержадміністрації та державного реєстратора райдержадміністрації. Протягом 2012 року до державного адміністратора звернулося 715 суб'єктів господарювання. Кількість виданих документів дозвільного характеру — 666, кількість зареєстрованих декларацій- 7, кількість наданих консультацій — 312.

У 2012 році було збережено мережу підприємств торгівлі, ресторанного господарства та побутового обслуговування населення. Так, торговельна мережа району станом на 01.01.2013 року налічує 90 магазинів та 18 кіосків з торговою площею 4654,5 кв.м. У галузі ресторанного господарства працює 9 приватних підприємств громадського харчування в яких налічується 296 посадкових місць. Крім того, торговельні послуги здійснювали 36 підприємств побутового обслуговування (з них 5 були відкриті з початку 2012 року, а саме: один об'єкт з ремонту теле- та радіоапаратури, 2 об'єкта з обробки деревини та 2 об'єкта з технічного обслуговування автомобільного транспорту.).

В той же час сфера побутового обслуговування, не зважаючи на своє кількісне зростання, потребує посиленої уваги. На сьогодні відсутня мережа побутового обслуговування на території 10 сільських рад. Діюча мережа підприємств побуту не дає населенню можливості одержувати соціально необхідні види послуг за місцем проживання.

З метою соціальної підтримки незайнятих осіб, розвитку їх підприємницької діяльності міськрайонний центр зайнятості організовує професійне навчання безробітних за професіями, що дозволяють відкрити власну справу. Так, протягом року відповідну підготовку для започаткування власної справи пройшли 4 особи. Також 247 осіб пройшли професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації. За рахунок надання міськрайонним центром зайнятості дотацій роботодавцям на створення додаткових робочих місць у 2012 році було створено 36 додаткових робочих місць для жителів району.

Підприємницький потенціал дав можливість створення нових додаткових робочих місць. Так, на виконання Програми зайнятості населення міста Куп'янська та Куп'янського району на 1 січня 2013 року в районі створено 347 нових робочих місць, що становить 126,2% від річного завдання. З загальної кількості створених місць: 88 місць для працівників у юридичних осіб, 193 місця для працівників у фізичних осіб - підприємців, зареєстровано 66 СПД-ФО.

Різновидом ресурсної підтримки малого підприємництва є залучення його суб’єктів до участі у тендерних торгах за рахунок бюджетних коштів. В районі в бюджетних установах діє чотири тендерних комітети, якими в звітному періоді проведено 20 процедур закупівель з урахуванням частин предмета закупівлі на закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти. В тому числі 10 - відкриті торги та 10 - закупівля в одного учасника. Для участі в торгах подали свої пропозиції 29 постачальників. За результатами тендерних торгів переможцем визнано 20 постачальників. Загальна сума коштів (фактичні видатки) за укладеними договорами у звітному періоді склала 6533,9 тис.грн.

Протягом 2012 року проведено десять засідань комісії з питань розвитку підприємництва в Куп'янському районі, на яких розглянуто ряд проблемних питань в даній галузі діяльності та проведено аналіз стану розвитку підприємництва в районі.

Для налагодження контакту, як з підприємцями так із споживачами щомісяця першої середи працює телефонна „гаряча лінія”, по зверненню до якої можна отримати консультації стосовно діючого законодавства та допомогу у вирішені проблемних питань.

Разом з тим, слід зазначити, що підприємництво як самостійне соціальне - економічне явище, існує і розвивається з безліччю проблем.

Для малого бізнесу характерним залишається прийом працівників без оформлення, а також штучне заниження фактично виплаченої заробітної плати, шляхом виплати її частки в «конвертах». І в результаті, працівник не має можливості при хворобі отримати лікарняні, відпускні та інші соціальні виплати.

З метою легалізації тіньової зайнятості та контролю щодо дотримання суб'єктами підприємницької діяльності — фізичними особами вимог трудового законодавства створено робочу групу з легалізації робочих місць (розпорядження голови Куп'янської райдержадміністрації від 10.08.2010 № 311 “Про створення робочої групи з легалізації робочих місць”), якою з початку року було перевірено 49 суб'єктів господарювання щодо стану укладання договорів з найманими працівниками. З них у 8 роботодавців виявлені порушення. В результаті проведених заходів було легалізовано 8 найманих працівників.

В умовах фінансової нестабільності актуальною проблемою є недостатність ресурсного забезпечення, відсутність дешевих банківських кредитів для суб’єктів малого підприємництва. На сьогоднішній день в Україні не запроваджені реальні та дієві механізми фінансово – кредитної підтримки суб’єктів малого бізнесу. Основним джерелом інвестицій досі залишаються власні фінансові ресурси суб’єктів. Шлях підприємців до банків залишається закритим. Фактичним місцем кредитування підприємців є кредитні спілки. В той же час умови кредитування, які пропонуються кредитними спілками на сьогоднішній час залишаються для підприємців непосильними.

Відсутність в районному бюджеті доходів, що не враховуються при визначені міжбюджетних трансфертів, тобто «другий кошик» стримує практичне застосування механізму часткового відшкодування з місцевих бюджетів відсоткових ставок за кредитами, залученими суб’єктами малого і середнього підприємництва для реалізації інвестиційних проектів. Передбачити інші джерела фінансування практично не можливо, так як районний бюджет дотаційний.

На сьогоднішній час проблемними питаннями розвитку малого підприємництва залишаються:

- велика кількість адміністративних бар'єрів у започаткуванні та розвитку підприємництва;

- державна фінансова підтримка малого підприємництва на сьогодні залишається більш декларативною, ніж реальною;

- суперечливість та нестабільність чинних нормативно-правових актів, що регулюють діяльність суб'єктів господарської діяльності;

- велика кількість контролюючих органів;

- територіальна нерівномірність розвитку малого підприємництва;

- великий розрив між зареєстрованими та реально діючими суб'єктами малого бізнесу;

- невпевненість підприємців у стабільності умов ведення бізнесу;

- невпорядкованість відносин власності;

- недобросовісна конкуренція;

- недостатній рівень професійної підготовки підприємців, недосконалість освітньої системи у сфері бізнесу;

- оплата праці працівників малого бізнесу, штучне заниження фактично виплаченої заробітної плати;

- прийом на роботу працівників без належного їх оформлення згідно вимог трудового законодавства, що негативно впливає на соціальні гарантії працюючих;

- недостатній рівень активності підприємницької громадськості в конструктивному діалозі з владою щодо вирішення проблемних питань здійснення підприємницької діяльності.

Окреслені проблеми є надзвичайно важливими та впливають на хід виконання Програми розвитку малого підприємництва. Подальший розвиток ситуації без активного сприяння, як на державному (дотація, компенсація відсотків за кредитами, забезпечення правового регулювання порядку проведення перевірок, удосконалення податкової політики), так і на місцевому рівні (подальше впровадження регуляторної політики, подолання адміністративних бар'єрів при здійсненні підприємницької діяльності) може привести до подальшого згортання малого підприємництва.

 

Начальник управління економіки районної державної адміністрації                               Л. Мироненко

Переглядів: 1
Дата публікації: 09:19 23.01.2013
Версія для слабо- зорих