Державна інспекція енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії України (Держенергонагляд) інформує
Анонс подій
23.06.2017
08:00 - Особистий прийом громадян першим заступником голови райдержадміністрації Дроботом А.Д. Особистий прийом громадян першим заступником голови райдержадміністрації Дроботом А.Д. Організатор:Загальний відділ апарату райдержадміністрації Час проведення:23.06.2017 08:00 Місце проведення:Громадська приймальня
08:00 - Відправлення на оздоровлення та відпочинок дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, до дитячого закладу санаторного типу "Патрія" м.Білгород-Дністровський Одеської обл. Відправлення на оздоровлення та відпочинок дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, до дитячого закладу санаторного типу "Патрія" м.Білгород-Дністровський Одеської обл. Організатор: Сектор у справах молоді та спорту Час проведення:23.06.2017 08:00 Місце проведення: Міський автовокзал
10:00 - Засідання Куп’янського районного координаційного комітету сприяння зайнятості населення. Засідання Куп’янського районного координаційного комітету сприяння зайнятості населення. Організатор:Управління праці та соціального захисту населення Час проведення:23.06.2017 10:00 Місце проведення:УПСЗН каб.№ 2
10:00 - Урочистості та святковий концерт до Дня Конституції України, Дня державної служби та Дня молоді України. Урочистості та святковий концерт до Дня Конституції України, Дня державної служби та Дня молоді України. Організатор:Відділ культури і туризму райдержадміністрації Час проведення:23.06.2017 10:00 Місце проведення:Районний будинок культури
12:00 - Участь голови райдержадміністрації Ситника М.М у селекторній нараді обласної державної адміністрації Участь голови райдержадміністрації Ситника М.М у селекторній нараді обласної державної адміністрації
1. Підведення підсумків весняної призовної компанії на виконання Указу Президента України "Про звільнення в запас військовослужбовців строкової служби, строки проведення чергових призовів та чергові призови громадян України на строкову військову службу у 2017 році"
2. Про стан роботи з відбору кандидатів на військову службу за контрактом у ІІ кварталі 2017 року
Організатор:Відділ організаційної роботи та масових комунікацій Час проведення:23.06.2017 12:00 Місце проведення:Студія селекторних нарад

24.06.2017
день - Книжкова виставка «Конституція – оберіг нашої держави» Книжкова виставка «Конституція – оберіг нашої держави» Організатор:Відділ культури і туризму райдержадміністрації Час проведення:24.06.2017 (протягом дня) Місце проведення:Центральна районна бібліотека
25.06.2017
09:00 - Організація та проведення заходів до Дня молоді -спортивна рибалка та пляжний волейбол серед колективів фізичної культури сільських рад району. Організація та проведення заходів до Дня молоді -спортивна рибалка та пляжний волейбол серед колективів фізичної культури сільських рад району. Організатор:Сектор у справах молоді та спорту, РДЮСШ Час проведення:25.06.2017 09:00 Місце проведення:с.Петропавлівка, ставок "Сибір"
Докладніше
Пошук
Посилання




 














Зворотній зв'язок | Порядок роботи із зверненнями громадян
Порядок роботи із зверненнями громадян

                                                                                                                     ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                         Розпорядження голови

                                                         райдержадміністрації

                                                                                                                     28.03.2011 № 62

 

 

ПОРЯДОК

роботи із зверненнями громадян, що надійшли поштою, 

організації та проведення особистого та виїзних прийомів громадян

 

І. Загальні положення

Цей Порядок розроблено згідно з Конституцією України, Законом України “Про звернення громадян”, Указом Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, визначає основні вимоги до організації розгляду письмових звернень, проведення особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації у громадській приймальні райдержадміністрації, прийому за місцем проживання громадян району.

II. Порядок опрацювання та розгляду письмових звернень

1. Письмове звернення - це викладені в письмовій формі пропозиції, заяви,
скарги, що направлені поштою або передані громадянином особисто чи через уповноважену особу, якщо ці повноваження оформлені згідно з чинним законодавством.

2. Письмові звернення можуть бути:

- індивідуальні - звернення, що подані окремою особою;

- колективні - звернення, подані групою осіб;

- повторні:

а) викладені громадянином або групою осіб у письмовій формі
пропозиції, заяви, скарги виключно з тих питань, які вже були викладені в
попередніх зверненнях і які розглянуті по суті, при цьому немає нових даних
або фактів, що потребують додаткового вирішення;

б) якщо у зверненні оскаржуються рішення, прийняті при попередньому розгляді в райдержадміністрації;

в) якщо у зверненні повідомляється про несвоєчасний розгляд питань,
коли термін розгляду порушено і заявник не отримав відповіді;

г) не вирішені по суті чи не в повному обсязі питання, підняті в
попередньому зверненні;

дублетні - це пропозиції, заяви, скарги одного й того ж громадянина (або однієї і тієї ж групи осіб) з одного і того ж питання, що направлені різним адресатам та які надійшли на розгляд від державних органів вищого рівня або інших установ, організацій, ЗМІ за належністю до райдержадміністрації для їх вирішення по суті, якщо останні вже отримали звернення відповідного змісту, при цьому дублетні звернення до групи повторних звернень не відносяться;

анонімні - письмові звернення не підписані автором (авторами), без зазначення місця проживання, а також такі, по яких неможливо встановити авторство.

3. Листи громадян, що надійшли на адресу райдержадміністрації поштою, отримуються загальним відділом апарату райдержадміністрації та в день отримання передаються спеціалісту, відповідальному за роботу із зверненнями громадян.

4. Спеціаліст, відповідальний за роботу із зверненнями громадян:

- перевіряє наявність конверта та додатків до листа, а також
відповідність вимогам ст. 5 Закону України «Про звернення громадян»;

- визначає суть, характер і короткий зміст звернення;

- перевіряє, чи є воно повторним або дублетним;

- реєструє за допомогою комп'ютера (заносить до бази прізвище, ім'я,
по батькові заявника, місце проживання або роботи, телефон заявника, назву
організації, індекс, дату супровідного листа, якщо звернення надійшло з органу
влади вищого рівня, дати і реєстраційні індекси попередніх звернень), робить
позначку «повторно», якщо звернення є таким, та додає особову справу
заявника з попереднім зверненням і листуванням по ньому; якщо звернення
взято на контроль органом влади вищого рівня, ставить штамп «контроль».

5. Прийом, попередній розгляд та реєстрація звернень спеціалістом, відповідальним за роботу із зверненнями громадян, в райдержадміністрації здійснюється у день надходження.

6. Листи Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно звання «Мати-героїня», а також звернення, що надійшли на розгляд за дорученнями Президента України, Прем'єр-міністра України або Голови Верховної Ради, розглядаються особисто головою райдержадміністрації, а в разі його відсутності – першим заступником голови райдержадміністрації або заступником голови райдержадміністрації, на якого покладено виконання обов'язків голови райдержадміністрації.

7. Звернення, оформлене без дотримання вимог ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» (тобто, у ньому не вказано прізвище, ім'я, по батькові або адреса, не підписане автором або немає дати, не викладено суть порушеного питання), повертається авторові з відповідними роз'ясненнями не пізніше ніж через 10 днів від дня його надходження. Копія такого звернення залишається у провадженні загального відділу.

8. Рішення про повернення звернення авторові приймає начальник загального відділу. Відповідь заявнику з роз’ясненнями вимог ст. 5 Закону України “Про звернення громадян” готує спеціаліст, відповідальний за роботу із зверненнями громадян. Відповідь надається заявнику за підписом начальника загального відділу.

9. Анонімні звернення розгляду не підлягають.

10. Письмові звернення, в яких порушені питання, вирішення яких не
належить до повноважень райдержадміністрації, пересилаються для розгляду за
належністю органу, до компетенції якого відноситься вирішення питання по суті, у термін не більше 5 робочих днів із дня надходження до райдержадміністрації, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

Рішення про направлення звернення за належністю після його розгляду приймає голова райдержадміністрації, перший заступник голови райдержадміністрації, заступники голови райдержадміністрації за напрямами діяльності, керівник апарату райдержадміністрації. Звернення направляється визначеному органу супровідним листом із проханням повідомити заявника про результати розгляду його звернення.

11. Опрацьовані реєстраційно-контрольні картки разом із зверненнями передаються працівником загального відділу голові райдержадміністрації.

12. Голова райдержадміністрації знайомиться зі змістом звернення, визначає виконавця, до компетенції якого відноситься вирішення зазначених у зверненні питань. У разі потреби вносить пропозиції щодо призначення виконавцю комісійного розгляду звернення, із виїздом на місце або за участю заявника, а також визначення заходів щодо вирішення питання і розв'язання проблем, які є підставою для скарги.

Якщо виконавців декілька, голова визначає одного виконавця, який вказується у дорученні першим, для збору та узагальнення інформації, підготовки відповіді заявнику або підготовки відповіді (проекту відповіді) за результатами розгляду до органу влади вищого рівня, яким установлено контроль.

13. Розглянуті головою райдержадміністрації письмові звернення
передаються спеціалісту, відповідальному за роботу із зверненнями громадян, для опрацювання резолюції і направлення звернення на розгляд відповідним виконавцям.

14. Контролю за вирішенням питань громадян підлягають:

- листи, про результати розгляду яких необхідно повідомити органи влади
вищого рівня або організації;

- листи, у резолюції по яких вказано конкретні завдання та терміни.

15. Спеціаліст, відповідальний за роботу із зверненнями громадян:

- заносить до електронної реєстраційно-контрольної картки резолюцію голови райдержадміністрації та дату контролю;

- готує для відправки оригінали звернень з додатками та необхідну
кількість копій звернень, якщо виконавців декілька. На оригіналі звернення
ставиться штамп «Контроль. Додаток підлягає поверненню»;

- друкує повідомлення авторам про отримання звернення та порядок їх
розгляду, якщо звернення не взято на контроль;

- складає реєстр відправлень повідомлень авторам звернень разом із
реєстраційно-контрольною карткою виконавцям та відправляє адресатам.

16. Контроль за своєчасним розглядом звернень громадян покладається на заступників голови райдержадміністрації відповідно до розподілу обов’язків та спеціаліста, відповідального за роботу із зверненнями громадян.

Контроль за виконанням доручень голови райдержадміністрації, прийнятих за наслідками особистого, в тому числі виїзних, прийомів громадян, покладається на сектор контролю апарату райдержадміністрації.

Спеціаліст по роботі із зверненнями громадян отримує від виконавця інформацію щодо розгляду питання (у т.ч. копію відповіді заявнику), проставляє відмітки в реєстраційно-контрольній картці виконавця із зазначенням дати та вихідного індексу відповіді, перевіряє зміст відповіді, наданого доручення, повноту вирішення питання та доповіді голові райдержадміністрації, яким установлений контроль.

17. Термін розгляду звернень установлюється керівництвом
райдержадміністрації відповідно до статті 20 Закону України «Про звернення
громадян».

Рішення про продовження терміну розгляду до 45 днів з моменту надходження звернення до райдержадміністрації приймає голова райдержадміністрації, яким установлений первинний контроль, на підставі обґрунтованого подання виконавця з наступним повідомленням про зазначене заявника.

18. Рішення про зняття з контролю звернень громадян приймають
посадові особи, які прийняли рішення про взяття їх на контроль.

19. Звернення, на які даються попередні відповіді та інформації, із
контролю не знімаються. Контроль завершується тільки після прийняття
рішення та вжиття заходів щодо вирішення порушених у зверненні питань, в
іншому випадку - інформація передається керівництву для ознайомлення та
погодження продовження терміну або встановлення додаткового контролю,
відповідне доручення направляється виконавцю.

III. Порядок організації і проведення

особистого прийому громадян в райдержадміністрації

1. Прийом громадян здійснюється щодня у загальному відділі апарату районної державної адміністрації працівниками відділу з 8.00 до 12.00 та з 13.00 до 17.00 (у п'ятницю до 15.45) крім суботи, неділі та святкових днів.

2. Вхід громадян вільний.

3. Інформація про порядок особистого прийому громадян в райдержадміністрації і графік прийому опубліковуються в засобах масової інформації, розміщуються на веб-сайті райдержадміністрації, у приміщенні райдержадміністрації, виконкомів сільських рад.

4. Під час проведення особистого прийому громадян можуть бути присутні їх представники, повноваження яких оформлені в установленому порядку, та особи, які перебувають у родинних відносинах із цими громадянами (крім неповнолітніх дітей). Присутність сторонніх осіб під час проведення особистого прийому громадян не допускається.

5. Особистий прийом громадян головою райдержадміністрації, першим заступником, заступниками голови райдержадміністрації, начальниками управлінь, відділів та інших структурних підрозділів райдержадміністрації проводиться згідно із затвердженими графіками з питань, вирішення яких належить до повноважень райдержадміністрації, а також відповідно до функціонального розподілу обов'язків між головою районної державної адміністрації, його заступниками, начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації.

5.1. Прийом Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни, жінок, яким присвоєно звання «Мати-героїня», проводиться особисто головою райдержадміністрації, його заступниками, начальниками управлінь, відділів та інших структурних підрозділів райдержадміністрації першочергово у дні прийому згідно з графіком.

6. Особистий прийом голови райдержадміністрації проводиться за попереднім записом, якщо вирішення цього питання належить до компетенції райдержадміністрації.

6.1. Попередній запис громадян на особистий прийом здійснюється лише до голови райдержадміністрації начальником загального відділу або спеціалістом, відповідальним за роботу із зверненнями громадян, у письмовій формі в журналі обліку попереднього запису громадян на особистий прийом голови райдержадміністрації не пізніше ніж за 1 день до дня прийому.

6.2. Під час попереднього запису громадян на особистий прийом голови райдержадміністрації проводиться співбесіда, за результатами якої з'ясовуються прізвище, ім'я, по батькові громадянина, місце проживання, соціальний статус, зміст питання, посадові особи, до яких заявник звертався за місцем проживання, і рішення, яке було прийнято з цього питання.

Якщо громадянин звертається до райдержадміністрації повторно, з'ясовується, до кого із заступників голови райдержадміністрації або якого структурного підрозділу райдержадміністрації він уже звертався і яке рішення було прийнято. При цьому перевіряються попередні звернення, матеріали їх розгляду, висновки, довідки, відповіді осіб, які розглядали питання раніше, і якщо питання не вирішено по суті, дані заявника та суть його питання вносяться до списку громадян, які бажають звернутися на особистий прийом голови райдержадміністрації.

Громадяни, вирішення питань яких на день прийому знаходиться на розгляді за дорученням керівництва райдержадміністрації у структурних підрозділах райдержадміністрації, головою райдержадміністрації з цих же питань не приймаються.

7. Спеціаліст, відповідальний за роботу із зверненнями громадян:

7.1. Складає список громадян, які бажають потрапити на особистий прийом голови райдержадміністрації, та надає його голові райдержадміністрації за день до дати прийому.

7.2. Повідомляє громадянину про день і час прийому голови райдержадміністрації за телефоном або письмово.

7.3. При повторних зверненнях забезпечує добірку матеріалів із питань, що будуть розглядатися на особистому прийомі голови райдержадміністрації, для чого з'ясовує результати розгляду попередніх звернень. Справи попередніх звернень заявників, матеріали їх розгляду, висновки та відповіді на них, інші матеріали і документи, що стосуються суті питання, передаються голові райдержадміністрації перед проведенням особистого прийому.

8. Особистий прийом громадян першим заступником, заступниками голови райдержадміністрації здійснюється згідно з графіком без попереднього запису в порядку черговості громадян, які прийшли на прийом.

9. При проведенні особистого прийому головою райдержадміністрації за його вимогою забезпечується присутність працівника юридичного відділу, заступника голови райдержадміністрації за напрямом діяльності, начальника управління, відділу або іншого структурного підрозділу райдержадміністрації, до повноважень якого належить вирішення порушеного питання, для надання необхідної інформації у розгляді порушених питань у межах чинного законодавства.

10. Голова райдержадміністрації, перший заступник, заступники голови райдержадміністрації повертають після закінчення особистого прийому, але не пізніше наступного дня, до загального відділу журнал обліку особистого прийому громадян з резолюціями для опрацювання.

11. Спеціаліст, відповідальний за роботу із зверненнями громадян:

11.1. Реєструє за допомогою комп’ютера на реєстраційно-контрольних картках письмові звернення, подані на особистому прийомі, згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян, заносить до електронної реєстраційно-контрольної картки резолюцію голови райдержадміністрації та дату контролю, направляє звернення на розгляд виконавцям, здійснює контроль за дотриманням термінів розгляду звернень.

11.2. На усні звернення згідно з резолюцією голови райдержадміністрації складає доручення з визначенням термінів контролю та направляє в сектор контролю для організації виконання.

IV. Порядок проведення керівництвом райдержадміністрації

виїзних особистих прийомів громадян за місцем їх проживання

1. Виїзні особисті прийоми громадян здійснюються керівництвом райдержадміністрації за місцем проживання громадян згідно з графіком, який щорічно складається спеціалістом, відповідальним за роботу із зверненнями громадян за пропозиціями, наданими керівництвом райдержадміністрації, погоджується з керівником апарату райдержадміністрації і затверджується головою райдержадміністрації за 5 днів до початку року.

2. Після затвердження головою райдержадміністрації графік виїзних прийомів громадян направляється:

першому заступнику, заступникам голови райдержадміністрації – для виконання;

органам місцевого самоврядування, підприємствам, організаціям, зазначеним у графіку — для проведення підготовчої роботи до виїзного особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації;

керівнику апарату райдержадміністрації, спеціалісту, відповідальному за роботу із зверненнями громадян – для організації та обліку проведення виїзних особистих прийомів.

3. Райдержадміністрація, органи місцевого самоврядування, керівники підприємств чи організацій, де заплановано проведення виїзного прийому:

3.1. Доводять через ЗМІ, а також шляхом розміщення в людних місцях оголошень до відома населення інформацію щодо днів і часу прийому.

3.2. Організовують попередній запис громадян на виїзний прийом.

3.3. Виділяють приміщення та створюють відповідні умови для проведення прийому.

4. Голова райдержадміністрації, перший заступник голови, заступники голови райдержадміністрації під час проведення прийому приймають від громадян звернення (письмові та усні) із записом в журналі обліку особистого прийому громадян та оформленням доручення з вказівкою щодо термінів виконання.

5. Спеціаліст, відповідальний за роботу із зверненнями громадян:

здійснює опрацювання звернень, які надійшли на виїзному прийомі, за змістом і характером питань, контролює дотримання термінів надання відповідей заявникам;

надає методичну допомогу виконкомам місцевих рад, підприємствам чи організаціям з питань належної організації виїзного прийому громадян керівництвом райдержадміністрації;

готує аналітичні матеріали (за потребою) про стан цієї роботи в райдержадміністрації;

забезпечує передачу звернень, що подані на особистому (у т.ч. виїзному) прийомі, безпосередньо тій установі, організації, відомству, у віданні яких знаходиться вирішення проблеми, згідно з резолюцією посадової особи, яка проводила прийом громадян;

вивчає та аналізує проблеми, з якими громадяни звертаються на особистому (виїзному) прийомі до керівництва районної державної адміністрації;

контролює додержання графіка особистого прийому громадян у приймальні райдержадміністрації, а також виїзних прийомів, готує щомісячні звіти про організацію прийому громадян. Про факти не проведення прийомів інформує голову райдержадміністрації через керівника апарату райдержадміністрації.

Відповіді на звернення, що надійшли на особистому (у т.ч. виїзному) прийомі, надаються заявникам посадовими особами відповідно до доручення керівництва райдержадміністрації або особисто.

V. Вирішення звернень громадян і надання відповідей заявникам

1.Керівники структурних підрозділів райдержадміністрації, яким доручено керівництвом райдержадміністрації розгляд звернень громадян, зобов'язані уважно вивчити зміст звернення, факти, що наведені, та питання, що потребують вирішення. У разі потреби вимагати у виконавців матеріали та з виїздом на місця перевіряти факти, що викладені у зверненні, уживати інших заходів для об'єктивного вирішення поставлених авторами звернень питань, з'ясовувати обставини, усувати причини та умови, які спонукають громадян скаржитися, якщо це не суперечить чинному законодавству.

Безпосередні виконавці при здійсненні перевірок за зверненнями громадян у разі необхідності спілкуються з їх авторами, з'ясовують усі порушені питання та обставини, ґрунтовно аналізують отриману інформацію, вживають заходів щодо захисту конституційних прав громадян у межах своєї компетенції відповідно до чинного законодавства.

2. 3а результатами розгляду звернення складається мотивований висновок, який має містити об'єктивний аналіз усіх зібраних матеріалів, на підставі якого готується і надається інформація голові райдержадміністрації або його заступникам (згідно з дорученням), разом з копією або проектом відповіді заявнику.

Не допускається надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставна передача розгляду звернень іншим органам.

3. За результатами розгляду звернень надається інформація керівництву
райдержадміністрації та письмова відповідь заявникам за підписом керівників
структурних підрозділів райдержадміністрації та інших органів, яким доручено розгляд звернень і до повноважень яких належить вирішення порушених питань.

4. Якщо звернення контролювалося органом вищого рівня, то інформації готуються в такому порядку:

- інформація Президенту України, Прем'єр-міністру України, Голові
Верховної Ради України за результатами розгляду звернень громадян готується
виконавцями тільки за підписом голови райдержадміністрації (у разі його
відсутності - виконуючим його обов'язки);

- інформація Секретаріату Президента України, Секретаріату Кабінету
Міністрів України, Апарату Верховної Ради України та іншим центральним
органом виконавчої влади готується виконавцями за підписом голови райдержадміністрації та візується виконавцем.

5. Відповідальність за своєчасний та якісний розгляд звернень, надання письмової відповіді заявнику покладається на посадових осіб, яким доручено розгляд звернень.

6. Звернення вважаються вирішеними, якщо розглянуто всі поставлені в них питання, вжиті необхідні заходи, заявникам дані вичерпні відповіді. Не допускається визнання заяв чи скарг необґрунтованими без роз'яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за ними рішень.

7. Відповідь інвалідам Великої Вітчизняної війни, звернення яких
надійшли до райдержадміністрації та розглянуті головою райдержадміністрації,
надаються за його особистим підписом або за дорученням керівним
працівником райдержадміністрації. Проект відповіді готує виконавець.

8. Проекти відповідей готують виконавці згідно з резолюціями керівних працівників райдержадміністрації та надають їх відповідно заступникам голови райдержадміністрації для ознайомлення і погодження, після чого передають спеціалісту, відповідальному за роботу із зверненнями громадян, не пізніше ніж за 1 робочий день до настання терміну виконання.

9. Якщо виконавців згідно з резолюціями декілька, збір інформації та
узагальнення відповіді громадянину здійснює виконавець, зазначений першим,
при цьому інші виконавці надають йому проекти обґрунтованих
відповідей не пізніше ніж за 3 робочих дні до настання терміну виконання,
визначеного керівництвом райдержадміністрації.

10. Відповідь за результатами розгляду колективного звернення громадян
(якщо звернення підписали двоє та більше громадян) направляється тому
громадянину, який у зверненні підписався першим або адреса якого вказана.

11. Підписані керівними працівниками райдержадміністрації відповіді заявникам передаються виконавцями спеціалісту, відповідальному за роботу із зверненнями громадян, для оформлення їх у встановленому порядку і відправлення заявнику.

12. Після закінчення розгляду звернення та зняття його з контролю сформована в установленому порядку справа зберігається протягом року у загальному відділі за порядковим принципом. У разі одержання повторного звернення або появи додаткових документів вони підшиваються до цієї справи. Забороняється зберігання справ у виконавців. Загальний відділ може надати справу заявника виконавцю за його запитом тільки під розпис для роботи з ним у приміщенні відділу, в інших випадках – тільки окремі копії документів.

13. Спеціалісти загального відділу за першою вимогою заявника надають йому матеріали розгляду звернення для ознайомлення.

Web-адреса: kuprda.gov.ua/info/page/447Дата публікації: 13:47 07.05.2015
Версія для слабо- зорих